جستجو و تشخیص چهره

 

جستجو بر روی تصاویر زنده دوربین و یا بانک داده تصاویر

راهی ساده و سریع برای یافتن چهره افراد و نظارت تصویری

جستجو و تشخیص چهره

سریع، مقیاس پذیر، دقیق و real-time

اصطلاحات تشخیص چهره و شناسایی چهره گاهی به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. اما در واقع چند تفاوت اساسی وجود دارد. برای کمک به روشن شدن موارد ، بیایید نگاهی به اصطلاح تشخیص چهره و تفاوت آن با اصطلاح شناسایی چهره بیندازیم.

تعریف تشخیص چهره به فناوری کامپیوتری اشاره دارد که قادر است حضور چهره انسان را در تصاویر دیجیتال تشخیص دهد. برای این کار، برنامه‌های تشخیص چهره از یادگیری ماشین و فرمول‌هایی استفاده می‌کنند که به عنوان الگوریتم‌های تشخیص چهره انسان در تصاویر گسترده‌تر شناخته می‌شوند. این تصاویر گسترده‌تر ممکن است شامل اشیاء بی‌شماری باشد، تصاویری مانند مناظر، ساختمان‌ها و سایر قسمت های بدن انسان به جز صورت (به عنوان مثال پا ، شانه و بازو)

تشخیص چهره به این معنی است که یک سیستم قادر به تشخیص وجود چهره انسانی در تصویر یا فیلم است. تشخیص چهره کاربردهای مختلفی دارد که فقط یکی از آنها شناسایی چهره است. از تشخیص چهره می‌توان برای فوکوس خودکار دوربین‌ها نیز استفاده کرد. و می توان از آن برای شمارش تعداد افرادی که وارد یک منطقه خاص شده‌اند استفاده کرد. حتی می تواند برای اهداف بازاریابی نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال ، تبلیغات را می توان در لحظه تشخیص چهره نشان داد.

سیستم جستجو و تشخیص چهره نیکسی قادر است هم بر روی بانک داده تصاویر و هم بر روی داده‌های زنده ویدئویی عملیات جستجو و تشخیص را انجام دهد.

فناوری تشخیص چهره ویدئویی، چهره سوژه‌های متحرک را در زمان واقعی و بدون توقف در مقابل دوربین تشخیص می‌دهد.

استفاده از تصاویر ویدئویی از دوربین‌های استاندارد برای تشخیص چهره در مقایسه با تصاویر ثابت به تکنیک‌های بسیار پیشرفته‌ای نیاز دارد. این به این دلیل است که تصاویر علاوه بر رفتار سوژه، از جمله سرعت راه رفتن، جهت چهره و خط دید ، بسیار تحت تأثیر شرایط محیطی مانند موقعیت دوربین، کیفیت تصویر، نور و اندازه سوژه قرار می‌گیرند.

دقت بالا

سرعت بالا

مقیاس‌پذیری

پنل گزارش

چگونگی عملکرد

  •  – سیستم جستجوی چهره نیکسی

این سیستم به این صورت کار می‌کند که به عنوان ورودی تصویر چهره فردی را می‌گیرد و درون بانک داده تصاویر چهره‌ها، چهره فرد مورد نظر را جستجو می‌کند.

  • – سیستم تشخیص چهره نیکسی

این سیستم از دو مرحله تشکیل شده‌است
Face Detection
Face Verification
سیستم با هدف نظارت ایجاد شده است به این صورت است که دارای تشخیص زنده بودن نیست معمولا ورودی چنین سیستمی دوربین‌هایی با تصاویر زنده می‌باشد کارکرد این سیستم به این صورت است که عکس فرد مورد نظر را به سیستم می‌دهند و پس از آن نرم افزار فرد مورد نظر را درون ویدئو جستجو و دنبال می‌کند.
کاربرد دیگر این سیستم جستجوی فرد مورد نظر درون یک دسته ویدئو یا تصویر می‌باشد به این صورت که به عنوان ورودی به این سیستم تصویر فرد مورد نظر داده می‌شود و جستجو درون یک دسته تصویر و ویدئو انجام می‌شود.

تمامی مراحل بالا به صورت اجرا در زمان واقعی صورت می‌گیرد.
به طور کلی سیستم تشخیص چهره نیکسی مقیاس پذیر طراحی شده قابلیت این را دارد که به صورت افقی توزیع شود.
الگوریتم‌های استفاده شده در این سیستم پیوسته توسط تیم هوش مصنوعی نیکسی به روزرسانی می‌شود و جدیدترین الگوریتم‌های موجود در سیستم قرار می‌گیرد.

برای جلسه‌ی‌ حضوری، لیست قیمت‌ها یا درخواست دموی رایگان لطفا اطلاعات تماس خود را برای ما ارسال نمایید، ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل خواهیم کرد.

    021-73694988

    با ما تماس بگیرید

    FAQ-FA

    سوالات متداول

    • مجموعه تصاویر چگونه ذخیره می‌شود؟
    • تصاویر شما در محل ذخیره سازی object-oriented ما ذخیره می‌شوند. دسترسی به مجموعه تصاویر شما توسط سیستم نیکسی انجام می شود و فقط شما به مجموعه های خود دسترسی دارید.

    کاربردها

    کاربرد سرویس شناسایی چهره در سیستم حضور و غیاب

    سرویس شناسایی چهره یک فناوری قدرتمند است که می تواند در سیستم‌های حضور و غیاب شرکت‌های بزرگ و کوچک، مدارس و هر مکانی که نیاز به ثبت و نگهداری گزارش تردد پرسنل می باشد مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص با توجه به افزایش استفاده از روش دورکاری در شرکت‌ها این سرویس می‌تواند برای کمک به مرحله شناسایی و تایید حضور کارکنان در زمان و مکان موردنظر مدیران مورد استفاده قرار گیرد.

    کاربرد جستجوی تصویری در یافتن ایده‌ در حوزه‌های مختلف از جمله فشن، دکوراسیون و کارهای هنری

    اغلب اوقات تصاویر نقطه آغاز بیشتر خریدهای مشتری هستند. افراد بیشتری با تصاویر ارتباط برقرار می کنند تا محصولی را که برای آنها جدید است کشف کنند یا مواردی را که در زندگی واقعی دیده اند پیدا کنند. دلیل آن این است که در مقایسه با جستجوی مبتنی بر متن، جستجوی تصاویر بسیار متنوع تر و ملموس‌تر است. مصرف کنندگان مدرن دائماً از چیزهایی که در زندگی روزمره یا شبکه های اجتماعی می خواهند عکس می گیرند، اما در گذشته هیچ راهی آسان برای یافتن مورد مشابه برای خودشان نبود.
    نمونه های موفق از شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و برندهایی که از جستجوی تصویری استفاده می‌نمایند:
    www.pinterest.com
    www.lens.google.com
    www.asos.com
    Tommy Hilfiger